E-kniha: Československé a české dějiny 20. století Stáhnout →
Doporučujeme: Interaktivní mapa České Republiky Navštívit →

Bulvární tisk

Po roce 1989 se po více než 40 letech se v trafikách objevily bulvární noviny a časopisy: Zatímco Špígl měl zaměření víceméně politické, Blesk a deník Expres se stále více soustřeďovaly na svět celebrit a skandálů. Počáteční odstup redaktorů od témat, jenž hraničil s recesí, se měnil v přímou bulvární komunikaci se čtenáři, kteří si na bulvarizaci zvykli a vyžadovali ji, a Blesk se stal nejprodávanější tuzemskou tiskovinou. Mezi zájmy čtenářů bulvárních periodik figurovaly zejména kriminální případy, sex a erotika, události ze života slavných osobností, ale také astrologie či gastronomie. Další tabu pak byla prolomena dívčími časopisy (Dívka, Bravo Girl) a časopisy pro volný čas.
Od roku 1992 datujeme konec monopolní role veřejnoprávní televize a v rámci snahy po demokratizaci mediálního prostoru příchod soukromých televizních stanic. Po Premiéře TV, která byla později přejmenována na Primu, se v roce 1994 na televizní trh dostává Nova, jejíž zakladatelé v žádosti o licenci slibovali zřízení objektivní a kulturně angažované stanice, což ovšem zůstalo jen u slibů – konkurence mezi Českou televizí a komerčními stanicemi vedla spíše k zesílení boje o diváckou atraktivitu a zábavnost, které jsou předpokladem komerčního úspěchu.
 

Odkaz na tento učební text

Pro pohodlné zobrazení tohoto učebního textu v mobilním zařízení, naskenujte tento QR kód.

Nejnovější učební texty